Toggle navigation
EN
صفحه اصلی
صفحه اصلی
معرفی و تاریخچه مرکز
حوزه ریاست
معاونت آموزشی
معاونت پژوهشی
معاونت توسعه مدیریت و منابع
اداره فناوری اطلاعات
تدارکات
اداره منابع انسانی
اداره امور خدمات پشتیبانی
آموزش ضمن خدمت
معرفی
رسالت
تقویم آموزشی
جزوات آموزشی
کتابخانه
بهبود کیفیت،اعتباربخشی و ایمنی بیمار
تاسیسات
امور مالی
مددکاری
مدیریت اطلاعات سلامت
بهداشت حرفه ای
امور تغذیه
مهندسی پزشکی
روابط عمومی
واحد توسعه تحقیقات بالینی سینا
بخشهای درمانی
بخش های درمانی
بخش های بستری
بخش های پاراکلینیک
درمانگاه های تخصصی و فوق تخصصی
برنامه زمانبندی درمانگاه ها
نوبت دهی درمانگاه
اتاق عمل ها
اتاق عمل پوست
اتاق عمل جراحی
اتاق عمل سوختگی و ترمیمی
اورژانس
صفحه دانشگاه
صفحه اصلی
مدیریت پرستاری
کمیته اخلاق بالینی
میز خدمت
میز خدمت مراجعین
راهنمای مراجعین
میز خدمت کارکنان
برنامه درمانگاه ها
تعرفه ویزیت پزشکان درمانگاه
راهنمای پذیرش درمانگاه بصورت اینترنتی
نحوه اخذ نوبت از سایت طب 20
اسامی پزشکان مرکز
راهنمای پذیرش بیماران
نحوه پذیرش بیمار
مدارک لازم جهت بستری بیمار
منشور حقوق بیمار
راهنمای ترخیص بیمار
فلوچارت ترخیص بیمار
تعرفه اعمال جراحی -ویزیت و بیمه های طرف قرار داد
راهنمای پذیرش بیماران در اورژانس
راهنمای پذیرش بیماران در اورژانس تحت نظر
راهنمای پذیرش بیماران بستری
فاوچارت فرآیند کاری پذیرش اورژانس
فاوچارت فرآیند کاری پذیرش بستری
فرم نظرسنجی از مراجعین
فرم رسیدگی به شکایات
آموزش بیمار
آموزش به بیمار
بخش داخلی
انسداد مزمن کلیوی
ترومبوز وریدهای عمقی
دیابت
مراقبت از کاتتر
نارسایی مزمن کلیه
پانکراتیت
پای دیابتی
بخش پوست
استیون جانسون
اگزما
داروی کورتون
پسوریازیس
پمفیگوس
کهیر
بخش ارولوژی
Tese
اورکیت
اورکیکتومی
تورشن بیضه
تومور مثانه
سنگ باز
سنگ بسته
سیستوسکوپی
نفروکتومی
هرنی
هیپوسپایازیس
واریکوسل
پروستات باز
پروستات بسته
بخش عفونی
تب مالت
زونا
سل
هپاتیت
مننژیت
عفونت ادراری
پنومونی
زخم بستر
بخش ترمیمی و ENT
Bcc , Scc
IVIG
آبدمینوپلاستی
تمپانوماستوییدکتومی
رینوپلاستی
عفونت گوش
عمل جراحی برداشتن لوزه
بخش جراحی
آبسه پری آنال
استوما
آپاندکتومی
تیروئیدکتومی
سینوس پیلونیدال
فتق
فیستول
ماستکتومی
هموروئید و فیشر
کانسر مری یا معده
کله سیستکتومی
بخش سوختگی
سوختگی کودکان
گرفت پوستی و دنور
آموزش حین ترخیص
آموزش کارکنان
دپارتمان آموزش کارکنان
صلاحیت حرفه ای پرستاری
سئوالات
ارشد پرستاری
پرستاری داخلی و جراحی DRS
پرستاری داخلی و جراحی ERS
پرستاری مادران و نوزادان DRS
پرستاری کودکان
راهنمای ثبت نام در آموزش مداوم
راهنمای اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای
راهنمای اخذ کارت ورود به جلسه
کنگره ها و وبینارها
کتابچه های آموزشی
بیماران بین الملل(IPD)
بیماران بین الملل (IPD)
معرفی واحد IPD
پایش بیمارانIPD
لیست و گرایش پزشکان
تعرفه هتلینگ
پکیج درمانی
فرایند پذیرش
فرایند ترخیص
فرایند رسیدگی به شکایات
ارتباط با ما
EN
ورود
کارکنان
جستجو
واحد مددکاری
پرسنل واحد:
مسئول واحد
طاهره محمدی
کارشناس مددکاری اجتماعی
کارشناس واحد
مریم عبدالهی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
کارشناس واحد
محمد رسولی
ک
ارشناس حسابداری
معرفی مددکاری مرکز:
امروزه مفهوم سلامت تنها مباحث درمانی را در بر نمیگیرد، بلکه تمام عرصه های اجتماعی ،روانی،معنوی،و اقتصادی را شامل میشود.
عوامل مؤثر بر سلامت هم در درون شخص و هم در بیرون از او قرار دارند، این عوامل بر هم اثر میکنند و از این تعامل ممکن است سلامت ارتقاء یا کاهش یابد.
در این میان مددکاران اجتماعی به عنوان نیروهای متخصص و آموزش دیده در سیستم بهداشت و درمان کشور هستند که بر روی مؤلفه های اجتماعی سلامت متمرکز بوده و هستند.
حرفه مددکاری اجتماعی با تمرکز بر تعیین کننده های اجتماعی سلامت میتواند به ارتقاء سلامت و کاهش هزینه های درمانی کمک کند.
در این راستا واحد مددکاری اجتماعی بیمارستان سینا با دارا بودن 3 نفر کادر رسمی تلاش میکند تا با تکیه بر مهارتها و تواناییها و استفاده از منابع موجود جامعه در جهت حل مشکل و رفع نیاز بیماران مراجعه کننده مؤثر باشد.
موقعیت مکانی: بیمارستان سینا،طبقه همکف ساختمان سوانح سوختگی
شماره تماس : 04135498320 – 04135498451
شرح وظایف واحد مددکاری:
1- راند بیماران بستری در بخش های درمانی بر حسب نیاز یا بنابر درخواست تیم درمان
2- مصاحبه با بیماران نیازمند به خدمات مددکاری اجتماعی و خانواده آنها و ارزیابی وضعیت اجتماعی ایشان و برنامه ریزی و اقدام در جهت حل مشکل
3-ارائه راهنمائی و مشاوره و آموزش های لازم به بیمار و خانواده ایشان در صورت نیاز
4- ارجاع بیماران به نهادهای حمایتگر و سایر موسسات متناسب با نوع نیاز ایشان(از جمله هلال احمر،کمیته امداد،بهزیستی،نهاد های خیریه،
NGO
ها و ...)
5- مصاحبه با بیماران ترخیصی مراجعه کننده به واحد مددکاری و تصمیم گیری در مورد میزان حمایت اقتصادی از بیماران مورد نظر بعد از ارزیابی و استحقاق سنجی از وضعیت اقتصادی بیمار
6- بررسی روزانه وضعیت پوشش بیمه ای بیماران بستری و انجام پیگیری ها و حمایت یابی های لازم جهت اخذ بیمه برای بیماران فاقد بیمه درمانی
7- انجام اقدامات لازم در خصوص تعیین هویت بیماران مجهول الهویه و اطلاع به خانواده ایشان
8- ارتباط مستمر با اورژانس اجتماعی و معرفی بیماران آسیب دیده یا در معرض آسیب به این مرکز
9- هماهنگی لازم با واحد حقوقی بیمارستان و اداره بهزیستی جهت تحویل بیماران مانده در بخش ( بی خانمان،کودکان بی سرپرست،سالمندان رها شده و...) به مراکز نگهداری بهزیستی
10- جذب کمک های مردمی در جهت رفع مشکلات مالی بیماران نیازمند
11- شرکت فعال در دوره های آموزشی و مهارتی در جهت ارتقاء معلومات و توانمندی های شغلی و به کارگیری نتایج آن در انجام وظایف محوله
12- مستند سازی اقدامات انجام یافته برای بیماران و ارائه گزارش و آمار مورد نظر به مددکاری دانشگاه
ویرایش شده
در
جمعه بیست و سوم دي 1401
توسط
ندا میرزایی