تاريخچـه

از سال 1374 اين بيمارستان به مركز آموزشي و درماني سينا تغيير نام يافت و با رسالت آموزشي و درماني شروع به فعاليت نمود. اولين معاون آموزشي بيمارستان جناب آقاي دكتر چنگيز قليپور متخصص جراحي عمومي بودند، كه پس از ايشان جناب آقاي دكتر عليرضا غفاري به معاونت آموزشي مركز منصوب گرديد كه ايشان پس از چند ماه استعفاء دادند و آقاي دكتر اكبر علي عسگر زاده فوق تخصص غدد عهده دار اين مسئوليت شدند و پس از چند سال مجددا مسئوليت اين معاونت به آقاي دكتر عليرضا غفاري محول گرديد و پس از انتصاب ايشان به پست رياست مركز ، آقاي دكتر مقصودي عهده دار اين مسئوليت گرديده و پس از انتصاب ايشان در سال 87 به سمت رياست ، دكتر پرويز صالح متخصص بيماري ها عفوني عهده دار اين مسئوليت بوده ه و و از 93 خانم دكتر يلدا جباري مقدم اين مسئوليت خطير را بر عهده گرفت و فعلا در اين معاونت مشغول مي باشند.

 

 

فضاهاي آموزشي موجود در مركز آموزشي و درماني سينا

مكان

تعداد اتاق

وضعيت ساختماني

وضعيت پراكندگي

تجهيزات و امكانات موجود

تجهيزات و امكانات مورد نياز

پاويون خواهران

6

باز سازي شده در سال 93

100% منسجم

رفاهي :سرويس خواب- يخچال تلويزيون

آموزشي : كامپيوتر-اينترنت

كمد چوبي 12 عدد-چاي ساز 5 عدد

ماكروويو 6 عدد- فرش 6 تخته- تختخواب- آب سرد كن- كولر گازي

پاويون برادران

9

50% بازسازي شده در سال 93-91 50% بازسازي نشده

90% منسجم

10% پراكنده

رفاهي :سرويس خواب- يخچال تلويزيون

آموزشي : كامپيوتر

كمد چوبي 12 عدد-چاي ساز9 عدد

ماكروويو 9عدد- آب سرد كن- كولر گازي

اتاق هاي پزشكان

6

بازسازي نشده

100% پراكنده

امكانات اداري و آموزشي: ميز و صندلي كامپيوتر-اينترنت- يخچال- سماور

كامپيوتر- پرينتر-اسكنر- اينترنت پر سرعت

اتاق پزشكان مقيمي

6

بازسازي شده

50% منسجم

50% پراكنده

امكانات رفاهي و آموزشي: ميز و صندلي- كامپيوتر- اينترنت يخچال چاي ساز

راحتي 24 عدد- كمد چوبي 12 عدد- ميز كامپيوتر3 عدد- پرينتر

كلاس هاي آموزشي

5

بازسازي شده در سال 91

100% منسجم

امكانات: ميز و صندلي- پرده كامپيوتر-ويدئوپروژكتور- كولر

كولر گازي:4 دستگاه

كامپيوتر:5 دستگاه

تريبون: 5 عدد

كتابخانه

3

بازسازي شده در سال 93 در دست اقدام مي باشد

100% پراكنده جدا از واحد آموزش مي باشد

امكانات قابل تغيير مي باشد

ميز كامپيوتر-كامپيوتر-صندلي كامپيوتر-صندلي مطالعه-ميز كامپيوتر

سالن كنفرانس

1

بازسازي شده 93-91

منسجم در كنار واحد آموزش

صندلي ميز كامپيوتر-ميز تربون-آمپلي فاير-ويدئوپروژكتور

كولر گازي- كامپيوتر

سايت كامپيوتر

1

بازسازي شده در سال  91

منسجم در كنار واحد آموزش

صندلي-ميز كامپيوتر كامپيوتر- اينترنت

اينترنت پر سرعت- افزايش كامپيوتر-كولر گازي-افزايش وسيله گرمايشي

اتاق اكسترني خواهران

_

_

_

_

كمد لباس- ميز - صندلي

اتاق اكسترني برادران

_

_

_

_

_

*با توجه به اختصاص 6 اتاق از اتاق هاي پاويون برادران و خواهران به پزشكان مقيمي در اجراي طرح تحول سلامت با كمبود فضاي پاويون براي اتاق اكسترني خواهران و اكسترني برادران مواجه هستيم.

* اتاق هاي رزيدنتي خواهران رشته هاي جراحي ارولوژي و داخلي مشترك مي باشد و همچنين رزيدنت هاي گوش و حلق بيني خواهران و برادران پاويون ندارند.

* اتاق هاي انترني برادران را از 2 اتاق به يك اتاق كاهش داده ايم و اختصاص يك اتاق با امكانات رفاهي مورد نياز مي باشد.

 
 
 

اهداف مهم پیش روی مرکز در سال 1394

1-   اصلاح فرآیندهای آموزشی                                  

2-   نظارت بر حضور اساتید                                      

3-   ارتقاء فرآیند ویزیت بیماران                                  

4-   نظارت بر انضباط دانشجویان                               

5-    تهیه و نشر مجله مرکز

6-     ارتقاء مرکز تحقیقات 

7-    تقویت شورای آموزشی

8-    فرآیندهای جاری واحد

فرآیندهای مربوطه طبق شرح وظایف شغلی

اهم فعاليت هاي واحد آموزش

      شركت در كميته هاي بيمارستان

      هماهنگي و نظارت  بر برگزاري سمينار هاي انجمن ارولوژي و انجمن پوست

      نظارت و هماهنگي بر برگزاري باز آموزي هاي گروه هاي آموزشي با هماهنگي واحد بازآموزي دانشگاه علوم پزشكي

      هماهنگي و نظارت بر برگزاري امتحانات ضمن خدمت كارمندان مركز

      هماهنگي و نظارت بر برگزاري امتحانات ضمن خدمت پرستاران

      هماهنگي و نظارت بر برگزاري كلاس هاي آموزشي پرستاران

      هماهنگي و نظارت بر برگزاري كلاس هاي آموزشي حاكميت باليني

      هماهنگي و نظارت بر برگزاري امتحانات اكسترن ها و اينترن هاي گروه هاي آموزشي

      تدوين و ارسال نمرات گروه هاي آموزشي به دانشكده پزشكي و گروههاي مربوطه

      همكاري با اعضاء هيات علمي در فعاليت هاي پژوهشي

      هماهنگي و برنامه ريزي براي برگزاري امتحانات OSCE گروههاي آموزشي مستقر در مركز گروه هاي خارج از مركز با هماهنگي دانشكده پزشكي

      هماهنگي و برنامه ريزي براي تشكيل كلاس هاي آموزشي و امتحان آخر دوره بصورت آنلاين اساتيد گروه پوست و جراحي

 

 

همكاران شاغل در آموزش

1-    دكتر يلدا جباري مقدم                      معاون آموزشي

2-    دكتر بهنام حبيبي پور           مسئول آموزش

3-    ليلي ستاري                      كارشناس مسئول آموزش (پست سازماني كتابدار مسئول)

4-    راحله غلام زاده                   متصدي امور دفتري آموزش

5-    حسين ذلولي                     كتابدار                                                                                   

6-    وحيده نعمتي                   متصدي اموردفتري گروه جراحي

7-    ليلا آهني                        مسئول سايت كامپيوتر (كاردان كامپيوتر)

8-    فرناز ليمويي                    متصدي امور دفتري گروه پوست

9-    حسين صمدي                 خدمات پاويون برادران

10- پريسا روحي                    خدمات آموزش و پاويون خواهران

 

 معاون آموزشي مركز

خانم دكتر يلدا جباري مقدم

دانشيار گروه گوش ، حلق ، بيني  ENT) )

تلفن تماس: 35498167


 

آئين نامه تفصيلي "وظايف نظارتي معاونين آموزشي بيمارستان ها"

معاون آموزشی بیمارستان با پیشنهاد ریاست بیمارستان و ابلاغ معاونت آموزشی دانشگاه منصوب می‌شود.

شرح وظایف این معاونت به قرار زیر می باشد :

ماده 1- پايش فعاليت هاي آموزشي گروه هاي آموزشي

بند الف- نظارت بر حسن اجرا و ارزشيابي كليه فعاليت هاي آموزشي گروه هاي باليني براساس برنامه مدون اعلام شده از طرف مدير گروه و دانشكده مربوطه شامل:

-         راند بخش و آموزش پروسیجر

-         آموزش سرپائي در درمانگاه ها و ...

-         ارزشيابي دانشجويان و كارورزان از نظر علمي و عملي و رفتاري

-         ارزشیابی برنامه آموزشی گروه ها و کیفیت فعالیت های آموزشی (ارزشیابی اعضای هیئت علمی بالینی)

بند ب- برنامه ريز و مجري فعاليت هاي EDC, EDO در بيمارستان

بند ج- نظارت و هماهنگي در اجراي حضور ادغام يافته گروه هاي علوم پايه در بيمارستان هاي آموزشي در ارتباط با آموزش هاي باليني

 بند د- تشکیل کمیته هماهنگی گروه های آموزشی در هر بیمارستان و برگزاری جلسات كميته جهت حل مشكلات و اختلافات بين گروه هاي آموزشي و ايجاد برنامه هاي آموزشي مشترك

تبصره 1: كليه گروه هاي آموزشي موظفند به طور مرتب برنامه ماهيانه يا ادواري خود را جهت معاون آموزشي بيمارستان ارسال نمايند و چنانچه تغييري در برنامه ها بوجود آيد، اعلام نمايند.

تبصره 2: كليه گروه هاي آموزشي موظفند برنامه مرخصي هاي اساتيد جهت هماهگي با بخش هاي مختلف بيمارستان و جلوگيري از مشكلاتي كه ناشي از عدم هماهنگي لازم مي باشد، 15 روز قبل از مرخصي به معاون آموزشي بيمارستان اعلام نمايند.

تبصره 3: چنانچه معاون آموزشي بيمارستان در اجراي برنامه هاي آموزشي اعلام شده نقايص و مشكلاتي مشاهده نمايد مراتب را به صورت مكتوب به گروه آموزشي و دانشكده و معاونت آموزشی دانشگاه اعلام نمايد. پيگيري رفع نقايص به عهده معاون آموزشي بيمارستان خواهد بود.

تبصره 4: چنانچه معاون آموزشي بيمارستان در مورد برنامه ريزي هر گروه پيشنهادات جديدي دارد مراتب را به دانشكده منعكس و در صورت تائيد در جلسات شوراي دانشكده و براساس نظرات و موافقت گروه مربوطه اقدام خواهد شد.

تبصره 5: تائيد معاون آموزشي بيمارستان جهت پرداخت حق الزحمه طرح نظام نوين الزامي مي باشد.

تبصره 6: به منظور نظارت هر چه بهتر در هر بيمارستان كميته آموزشي تحت سرپرستي معاون آموزشي بيمارستان و معاونين آموزشي گروه هايي كه در بيمارستان فعاليت دارند تشكيل مي شود. آيين نامه اجرائي و شرح وظايف كميته مزبور توسط آن كميته پيشنهاد و با تصويب شوراي آموزشي دانشكده قابل اجرا مي باشد.

ماده 2- پايش عملكرد اعضاي هيأت علمي شاغل در بيمارستان ها:

بند الف- نظارت بر فعاليت هاي كيفي اعضاي هيأت علمي در بخش هاي آموزشي و ارائه نتيجه به دانشکده و همچنين نظارت بر فعاليت هاي كمي اعضاء هيأت علمي در بخش هاي آموزشي

بند ب- نظارت بر گزارش كار و فعاليت آموزشي و درماني ساليانه اعضاي هيأت علمي در بخش هاي مختلف با هماهنگي مدير گروه از طريق عضويت در كميته منتخب دانشكده

بند ج- نظارت بر رعايت موازين و اصول اخلاق حرفه اي توسط اعضاي هيأت علمي

بند د- ارائه خدمت كمك آموزشي از قبيل تايپ، تهيه اسلايد، آناليز آماري طرح هاي تحقيقاتي و مشاوره جهت تدوين طرح هاي تحقيقاتي با استفاده از برنامه هاي كامپيوتري در قالب مرکز پژوهش بالینی

ماده 3- پايش عملكرد فراگيران (فلو، دستيار، كارورز، دانشجو)

بند الف- بررسي و نظارت بر نحوه تقسيم شدن فراگيران در بخش هاي مختلف و ارائه پيشنهادهاي لازم براي رفع مشكلات آن ها

بند ب- نظارت بر اجراي برنامه ها و مقررات آموزشي

بند ج- نظارت بر اجراي طرح کد پوشش (Dress Code (و اخلاق پزشكي در بخش ها

بند د- پيگيري مشكلات و مسائل آموزشي فراگيران

بند ه- نظارت بر كشيك دستياران در هر رشته و كارورزان مختلف

بند و- تاييد معرفي دستياران سالهاي مختلف به امتحان ارتقاء و بورد تخصصي

بند ز- شركت منظم در جلسات هماهنگي معاونين آموزشي بيمارستان هاي دانشگاه با حضور مسئولين دانشكده و ارسال گزارش سالانه در مورد وضعيت آموزش بستري و سرپايي در حوزه فعاليت مربوطه به معاون آموزشي دانشكده و دانشگاه

 

تبصره 1: اين گزارش مشتمل بر موارد زير مي باشد.

1-1-        گزارش از فعاليت هاي آموزش در رشته هاي مختلف تخصصي

1-2-        روند كلي آموزش دانشجويان و دستياران بخش هاي مختلف در قسمت هاي بستري و سرپايي

1-3-        ارائه پيشنهادات اصولي و سازنده جهت ارتقاء سطح آموزش و افزايش ميزان آموزش سرپائي دانشجويان و دستياران

1-4-    نظارت بر كميته مدارك پزشكي بيمارستان به منظور افزايش كيفيت نگهداري مدارك پزشكي (دبير اين كميته مسئول مدارك پزشكي بيمارستان خواهد بود.)

1-5-        ارائه و تنظيم طرح هاي مربوط به تكنولوژي آموزشي و تاييد درخواست تجهيزات پزشكي در بخش هاي مختلف كه مورد استفاده آموزشي دارند.

4- پايش عملكرد كميته هاي بيمارستاني و نظارت بر خريد و توزيع امكانات و تجهيزات آموزشي بيمارستان

- سوپروایزرهای آموزشی و کنترل عفونت با پیشنهاد مدیر محترم پرستاری بیمارستان و حکم معاون آموزشی بیمارستان به عنوان کارشناس های آموزشی و کنترل عفونت زیر نظر مجموعه معاونت آموزشی بیمارستان شروع به فعالیت می نمایند.

بند الف-  نظارت بر تجهيز و پيگيري امور خوابگاه هاي دانشجويي

بند ب-  نظارت بر تجهيز و پيگيري امور كتابخانه بيمارستان هاي آموزشي

بند ج- نظارت بر تجهيز و پيگيري امور اطلاع رساني و HIS در بيمارستان هاي آموزشي

بند د- نظارت بر تجهيز و پيگيري امور سالن هاي كنفرانس در بيمارستان هاي آموزشي

بند ه- برنامه ريزي سالن هاي كنفرانس موجود در بيمارستان با هماهنگي مدير گروه داراي اولويت اول

بند و- هماهنگي با مديران گروه هاي آموزشي در ارتقاء كيفيت پرونده هاي پزشكي

5- تشكيل كميته حل اختلاف بين گروه هاي آموزشي كه شامل:

- معاون آموزشي بيمارستان

رياست بيمارستان

مديران گروه هاي ذي نفع

نماينده دانشكده

تبصره 1: امور مورد اختلاف در كميته فوق بررسي شده و پس از تصميم گيري اكثريت اعضاي كميته قابل اجرا خواهد بود.

تبصره 2:نماينده دانشكده پزشكي در مواردي كه معاون آموزشي بيمارستان صلاح بداند حضور داشته باشد و مسئوليت ابلاغ به گروه هاي آموزشي از طريق رياست دانشكده مربوطه انجام پذيرد.

 

مسئول آموزشي مركز

آقاي دكتر بهنام حبيبي پور

ميزان تحصيلات: پزشك عمومي

تلفن تماس: 35498303

شرح وظايف:

- نظارت كامل بر برنامه ريزي و كيفيت آموزش در بخش هاي آموزشي مستقر در بيمارستان ( پوست،‌عفوني، جراحي، ارولوژي، پاتولوژي، داخلي - فيزيوتراپي) داشته و كليه مسائل و مشكلات مربوطه را هماهنگي نموده و با ارائه راهكارهاي سازنده نسبت به حل و فصل آنها اقدامات لازم را انجام مي دهند.

·        هر سال حدود 950 نفر كارآموز و550 نفر كارورز و ماهانه 35 نفر رزيدنت و 58 نفر هيئت علمي در اين مركز فعاليت آموزشي و پژوهشي دارند. نظارت و كنترل بر اجراي برنامه هاي ارائه شده به واحد آموزش به شرح زير اعمال             مي گردد:

- حضور بصورت راندم در مورنينگ گروه هاي آموزشي ( جراحي ، داخلي ، عفوني ) جهت بررسي كيفيت برنامه هاي گزارش مورنينگ.

- حضور محسوس و نا محسوس در چگونگي برگزاري برنامه هاي آموزشي درمانگاه بيمارستان و گروه هاي آموزشي مستقر در بيمارستان ( جراحي ، عفوني، پوست ، ارولوژي ، داخلي ) و صحبت با رزيدنت ها اينترن ها و اكسترن ها درباره كيفيت آموزشي اساتيد.

- در بخش هاي آموزشي جهت بررسي پرونده هاي بيماران و نحوه تكميل پرونده ها توسط رزيدنت ها ، اينترن ها و اكسترن هاي كليه گروه هاي آموزشي مستقر در بيمارستان، نظارت بعمل آمده  در صورت نياز تذكرات لازم به گروه مربوطه داده مي شود.

- هماهنگي هاي لازم در جهت تشكيل كلاس هاي آموزشي و كنفرانس هاي روزانه و هفتگي و ماهانه گروههاي مستقر در واحد و نظارت بر اجراي هر چه بهتر و پربارتر آنها منطبق بر مقررات آموزشي صحيح انجام گيرد.

- شركت در کمیته هماهنگی گروه های آموزشی و جلسات كميته جهت حل مشكلات و اختلافات بين گروه هاي آموزشي و ايجاد برنامه هاي آموزشي مشترك

- شركت در كميته هاي نظام تحول سلامت

شركت در كميته هاي شوراي آموزشي

-پيگيري رفع نقايص برنامه هاي آموزشي گروه ها و اطلاع آن به معاون آموزشي

- پايش عملكرد اعضاي هيأت علمي شاغل در بيمارستان ها:

- نظارت بر فعاليت هاي كيفي اعضاي هيأت علمي در بخش هاي آموزشي و ارائه نتيجه به معاونت آموزشي همچنين نظارت بر فعاليت هاي كمي اعضاء هيأت علمي در بخش هاي آموزشي و گزارش آن به معاون آموزشي

- نظارت بر رعايت موازين و اصول اخلاق حرفه اي توسط اعضاي هيأت علمي و گزارش آن به معاون آموزشي

- پايش عملكرد فراگيران (فلو، دستيار، كارورز، دانشجو)

- بررسي و نظارت بر نحوه تقسيم شدن دانشجويان در بخش هاي مختلف و ارائه پيشنهادهاي لازم براي رفع مشكلات آن ها

- نظارت بر اجراي برنامه ها و مقررات آموزشي

- پيگيري مشكلات و مسائل آموزشي فراگيران

- نظارت بر كشيك دستياران در هر رشته و كارورزان مختلف

- گزارش از فعاليت هاي آموزش در رشته هاي مختلف تخصصي و روند كلي آموزش دانشجويان و دستياران بخش هاي مختلف در قسمت هاي بستري و سرپايي

- ارائه پيشنهادات اصولي و سازنده جهت ارتقاء سطح آموزش و افزايش ميزان آموزش سرپائي دانشجويان و دستياران

-  نظارت بر تجهيز و پيگيري امور خوابگاه هاي دانشجويي

-  نظارت بر تجهيز و پيگيري امور كتابخانه بيمارستان هاي آموزشي

- نظارت بر تجهيز و پيگيري امور سالن هاي كنفرانس در بيمارستان هاي آموزشي

 

كارشناس كارشناس مسئول آموزش

خانم ليلي ستاري

ميزان تحصيلات: كارشناس ارشد مديريت آموزش

تلفن تماس: 35498406

شرح وظايف:

-نظارت بر امور كتابخانه و تهيه وسايل و تجهيزات و كتب مورد نياز كتابخانه

- نظارت بر امور آموزشي اكسترنها و انترن هاي گروه هاي آموزشي

- هماهنگي با اساتيد گرو ه هاي آموزشي جهت برنامه ريزي و اجراي آموزش هاي گروه ها

- همكاري و هماهنگي براي تامين نيازهاي آموزشي و تجهيزات آموزشي گروه هاي آموزشي

- هماهنگي و تهيه وسايل رفاهي اساتيد گروه هاي آموزشي و پيگيري

- هماهنگي و تهيه وسايل رفاهي رزيدنت هاي گروه هاي آموزشي

- هماهنگي و تهيه وسايل رفاهي انترن ها و اكسترن هاي گروه هاي آموزشي

- هماهنگي كلاس هاي آموزشي و برنامه هاي امتحاني گروه ها و نظارت بر اجراي امتحانات

-نظارت بر امور اداري و دفتري واحد آموزش

-هماهنگي و همكاري در تدوين برنامه هاي آنكالي مقيمي كشيك دستياران كارورزان و كار آموزان

-شركت در جلسات و كميته هاي بيمارستان و اجراي مصوبات شورا و پيگيري هاي لازم

-شركت در كنفرانس هاي درون بخشي كادر پرستاري و پيرا پزشكي

-نظارت بر حضور و غياب دانشجويان و گروه هاي آموزشي

-برنامه ريزي و هماهنگي براي تشكيل كلاس ، مورنينگ و CPC گراند راند و ژورنال كلاب در سالن كنفرانس بيمارستان

-تحويل اموال و تجهيزات آموزشي ، رفاهي و اداري معاونت آموزشي اتاق هاي پزشكان پاويون برادران و پاويون خواهران و كلاس هاي آموزشي سايت كامپيوتر و سالن كنفرانس

-نگهداري و در صورت نياز تعميرات و بازسازي وسايل مربوط به گروه هاي آموزشي

-تهيه وسايل معرفي كليه واحد هاي آموزشي

-انجام امور محوله از سوي مافوق

 

 

 

 

 

متصدي امور دفتري واحد آموزش

راحله غلامزاده

تحصيلات : كارشناس مهندسي صنايع غذايي

تلفن تماس:35498406

عملكرد:

1- ثبت معرفي نامه هاي دانشجويان پزشكي در كامپيوتر وبايگاني آنها

2-  ارسال نمرات دانشجويان به معاونت آموزشي دوره پزشكي عمومي ومديريت گروه ها در دانشكده

3-  ثبت نمرات در كامپيوتر و بايگاني در واحد آموزش

4-  ثبت آمار اساتيد و دانشجويان پزشكي در كامپيوتر

5-  شماره گزاري نامه هاي آموزشي اداري و بايگاني آنها

6-  تكثير برنامه هاي آنكالي ماهانه (اساتيد رزيدنت اينترن اكسترن )

7-  توزيع برنامه آنكالي به تمام بخشها و واحد هاي مربوطه

8-  تكثير برنامه مقيم پزشكان توزيع به واحد هاي مربوطه

9-  واگذاري كمد به دانشجويان معرفي شده در شروع دوره كارآموزي و كارورزي

10-  تحويل كمدهاي دانشجويان در پايان دوره

11-  حضور غياب مورنينگ رزيدنت ها و دانشجويان گروه داخلي وگزارش آن به اساتيد

12-  ليست حضور غياب ورود خروج گروه داخلي

13-  نظارت و بازرسي كشيك هاي دانشجويان 

14- كنترل ورود خروج رزيدنت ها و اينترن ها در اورژانس

15-  تحويل ژتون غذا براي دانشجويان پزشكي وخدمات پاويون

16-  بايگاني تمامي نامه هاي وارده وصادره به واحد آموزش

17-  ثبت مرخصي اساتيد ودانشجويان پزشكي

18-  ثبت گزارشات تمام گروه ها

 

 

مسئول سايت كامپيوتر معاونت آموزشي

ليلا آهني

تحصيلات : كاردان تكنولوژي نرم افزار كامپيوتر

تلفن تماس:35498115

فضاي سايت كمپيوتر :

سايت واحد آموزش مجهز به 6 دستگاه كامپيوتر بوده  كه همگي به پايانه اينترنتي متصل مي باشند .

عملكرد:

1-ارائه خدمات اينترنتي به اعضاء‌ محترم هيئت علمي ، رزيدنت ها ، اينترن ها ،‌اكسترن ها و دانشجويان  پيرا پزشكي و همكاران

2- ارائه خدمات كامپيوتري به اعضاء‌محترم هيئت علمي ، رزيدنت ها ، اينترن ها ،‌اكسترن ها و دانشجويان غير پزشكي و همكاران

3-   حل مشكلات نرم افزاري سيستم هاي واحدآموزش  و پاويون ها و كلاس ها در حد امكان

4-    آماده كردن كلاس هاي آموزشي گروه هاي آموزشي

5-    تايپ كليه نامه هاي اداري و نمرات ، صورتجلسه و ... واحد آموزش

6-    تايپ كليه اطاعيه ها و اطلاعات وموارد خواسته شده از واحد آموزش

7-    بروز رساني اطلاعات اساتيد و رزيدنت ها در فرم هاي مربوطه

8-    تدوين و تايپ برنامه هاي آنكالي و كشيك پزشكان بصورت ماهانه

9-    وارد كردن برنامه آنكال پزشكان در فرم مربوطه و ارسال آن به معاونت درمان  بصورت ماهانه

10-       تايپ برنامه هاي كشيك رزيدنتي ، اينترني و اكسترني

11-       ارسال برنامه هاي كشيك رزيدنت ها و برنامه مقيم پزشكان از طريق اتوماسيون به واحد حراست

12-       گرفتن اثر انگشت از اينترن ها داخلي- پوست( خواهران) و رزيدنت ها ( خواهران) جهت سيستم در بازكن پاويون خواهران

13-       تايپ  و تكثير سوالات امتحاني دانشجويان و رزيدنت ها

14-       همكاري با اساتيد جهت تهيه مقالات علمي ، طرح هاي تحقيقاتي وپروپوزال ها ي دانشجويي و ....

15-       همكاري در تشكيل كلاس هاي آموزشي و امتحان آخر دوره بصورت آنلاين توسط اساتيد گروه پوست

16-       همكاري با اساتيد جهت انجام فعاليت هاي پژوهشي

17-       همكاري با دانشجويان و رزيدنت ها و آموزش هاي لازم جهت تهيه مقالات و اسلايد هاي آموزشي

18-       تهيه اسلايد هاي آموزشي اساتيد با نرم افزار Power point

19-       پرينت موارد خواسته شده اساتيد و مقالات خواسته شده رزيدنت ها

20-      تايپ مقالات آموزشي اساتيد

21-      اسكن موارد خواسته شده از سوي اساتيد

22-      كپي موارد خواسته شده اساتيد

23-      همكاري با معاون پژوهشي

24-      انجام امور ات محوله از سوي مافوق

متصدي امور دفتري گروه جراحي

وحيده نعمتي

تحصيلات: كارشناس ادبيات فارسي

تلفن تماس:35498269

عملكرد

·        آمار جراحي

  هر ماه تمامی اعمال جراحی و مورتالیته تایپ و بعد از تائید و امضاء به گروه جراحی بیمارستان امام رضا فرستاده می شود.

·        حضور و غیاب  دانشجویان:

در تمامی روزها بجز روزهای تعطیل که ورود دانشجویان ساعت7:30 و امضای خروجشان 13می باشدحضوروغیاب می شوند

·        تایپ مقالات

تمامی  power point مقالات و درخواستهای اساتید تایپ ودرصورت نیاز غلط گیری وتحویل داده می شود.

·        تنظیم کلاسها

کلاسهای اساتید طی یک دوره دو ماه تنظیم و به اطلاع اساتید رسانده و در بولتن نصب می شود تا به اطلاع دانشجویان برسد.

·        آماده سازی برنامه ها آموزشی

درگزارش صبحگاهی و راند و کلاس و کنفرانس قبل از شروع و حضور استاد دستگاه ها روشن وآماده و دانشجویان حضور و غیاب می شوند

حضور دانشجویان در اتاق عمل و درمانگاه چک و در صورت عدم حضور گزارش داده می شود.

·        برنامه ها

هر ماه برنامه آنکال و مقیم اساتید تنظیم و تایپ و بعداز تائید توسط رئیس بخش به آموزش تحویل داده می شود.

در هر دوره دو ماهه که اکسترنها و اینترنها به گروه معرفی می شوند تمامی فعاليت هاي آموزشي و مقرارات بخش حدود و انتظارات بصورت شفاهی و کتبی به تمامی دانشجویان توضیح و درخواست تائید با امضاء و شماره تلفن می شود.

برنامه کشیک و درمانگاه و اتاق عمل بعد از تایپ به بخشها و اتاق عمل و آموزش فرستاده می شود.

هر ماه برنامه کشیک و درمانگاه و اتاق عمل و ژورنال کلاب رزیدنتها تایپ وبه بخشها و اتاق عمل و آموزش فرستاده می شود. 

·        تایپ سوالات

 سوالات رزيدنتها  به دو صورت چهارگرینه ای و OSCE می باشند که بعد از تایپ به گروه فرستاده می شود. 

سوالات انترنها و اكسترنها وسوالات جراحي نظري هر دو ماه در پایان دوره دو ماه از اساتید درخواست و بعد از تایپ و غلط گیری تکثیر و امتحان برگزار می شود.

·        برگزاری امتحان

آخرین روز حضور دانشجویان جلسه امتحان با حضور یکی از اساتید برگزار می شود و بعداز تنظیم کلید،اوراق اصلاح و بعداراتمام آماده سازی فرم ارزشیابی جهت بازرسی به رئیس بخش تحویل داده می شود. و بعد از تائیدتوسط رئیس بخش و درج نمرات در معرفیها به دفتر آموزش ارسال می گردد.

·        ثبت و بایگانی مرخصی اساتید

مرخصی اساتید ثبت و بایگانی می شود.

·        نامه هاي اداري

تمامی نامه های وارده و صادره دریافت و اطلاع رسانی و بایگانی می شوند.

·        كنفرانس

ژورنالهای رزيدنتي که روزهای پنج شنبه برگزار می شود از رزیدنتها تحویل و تکثیر و به اساتید تحویل داده می شود.

 كنفرانس انترني و اكسترني که به حالت small group برگزار می شود تنظیم و در بولتن نصب می شوند

·        ليست

    اسامی انترنها و اكسترنها هر دوره تایپ و در بولتن نصب می شود.

·        تایپ فرمهای ارتقاو فرم های ترفیع پایه اساتید

·        ثبت فعالیتهای پژوهشی اساتید گروه از جمله مقالات ، شرکت در کنگره ها کارگاه ها سرپرستی پایان نامه ها داوری طرحهای تحقیقاتی ، باز آموزهای آموزش مداوم و مدون و... در سایت پژوهه  همراه با اسکن و ثبت و ثبت گواهی مربوطه

·      گرفتن اثر انگشت از اينترن ها جراحي و عفوني( خواهران) جهت سيستم در بازكن پاويون خواهران

 

متصدي امور دفتري گروه پوست

فرناز ليمويي

تحصيلات: كارشناس دبيري رياضي

تلفن تماس:35498236

 

عملكرد

·        تهيه، تنظيم و تايپ نامه های ارسالي گروه ، ثبت شماره و تاریخ نامه ها  در دفتر اندیکاتور و فرستادن آنها به مراكز يا محل هاي مربوطه ،گرفتن کپی از نامه های ارسالی و بايگاني يك نسخه از آن و پيگيري جوابيه

·        ثبت شماره و تاريخ نامه های دریافتی به دفتر اندیکاتور و تحویل نامه ها به مدیر گروه یا افراد مورد نظر و انجام دستورات مدیر گروه در مورد نامه ها و بایگانی نامه های رسیده

·        تايپ گواهي كار دستياران و گزارش حضور فيزيكي اساتيد در پايان هر ماه و ارسال آنها

·        تایپ و تکثیر برنامه های درمانگاه ،برنامه هاي فتوتراپي، برنامه آنکال هیات علمی گروه پوست بعد از تائید مدیر گروه و تحویل به درمانگاه پوست ، بخش پوست ، اتاق پزشکان ( خانم ها ، آقایان ) ، معاونت آموزشی مرکز و بایگانی یک نسخه از برنامه ها در زونکن مربوطه

·        تایپ لیست کشیک رزیدنتی، مشاور رزيدنتي، برنامه های درمانگاه رزیدنتی، برنامه ي درمانگاه ليزر، برنامه ماهانه رزیدنتی وبرنامه هاي آموزشي و... و تکثیر برنامه های فوق بعد از تائید مدیر گروه و نصب در بولتن رزیدنتی و تحویل این برنامه ها به بخش پوست، درمانگاه پوست، اتاق عمل پوست، معاونت آموزشی سینا، رزیدنت ارشد و بایگانی یک نسخه از این برنامه در زونکن مربوطه 

·        تایپ لیست کشیک انترنی دوبار در ماه و تايپ برنامه درسی و ليست كشيك اکسترنی وتکثیر برنامه های فوق بعد از تائید مدیر گروه و نصب در بولتن، تحویل برنامه به بخش پوست، اتاق اساتید، اكسترن ها و انترنها و معاونت آموزشی، بایگانی یک نسخه از برنامه ها در زونکن مربوطه

·         تایپ سوالات امتحانی اکسترنی و تکثیر آن ها و حضور در جلسه برگزاري آزمون

·        ثبت نمرات اكسترني و انترني در كامپيوتر و ارسال آنها به معاونت محترم آموزشي مركز

·        تایپ سوالات امتحان درون بخشی و OSCE دستیاران گروه پوست، تهيه وسايل مورد نياز آزمون و ... 

·        جمع آوري نمرات وگرفتن ميانگين آنها و ارسال نمرات درون بخشی و OSCE دستیاران گروه به معاونت آموزش دوره  تخصصی

·         تایپ سوالات امتحان پوست مربوط به دانشكده پرستاري و مامائي و ارسال سوالات و نمرات پيرو آن

·        تایپ سوالات امتحان پوست مربوط به دانشكده توانبخشي و ارسال سوالات و نمرات پيرو آن

·        ثبت فعاليتهاي پژوهشي اساتيد گروه از جمله مقالات ، شركت در كنگره ها، كارگاه ها، سرپرستي پايان نامه ها، داوري ها، طرحهاي تحقيقاتي، بازآموزي هاي آموزش مداوم و مدون و ... در سايت پژهه همراه با اسكن و ثبت گواهي هاي مربوطه

·        ثبت پروپوزال ها و طرحهاي تحقيقاتي در سايت IRCT در دوازده مرحله (هر مرحله شامل حداقل 10 قسمت هم بصورت فارسي وهم انگليسي)

·        همكاري مستقيم با تيم تحقيقاتي پوست و دارورساني پوست (تهيه پروپوزال و ارسال به داوران و جمعبندي و ارائه نتايج و ارسال به معاونت پژوهشي و پيگيري نتايج)

·        تايپ فرمهاي ارتقا و فرم هاي ترفيع پايه اساتيد

·        تكثير و پخش شرح وظايف اكسترني و انترني براي همه دانشجويان معرفي شده  

·        تكثير logbook اكسترني و انترني (هر ماه بيش از 30 نفر اكسترن و انترن به گروه پوست معرفي مي شوند و logbook هاي تهيه شده ده برگ مي باشند)

·        جمع آوري logbook ها در پايان هر دوره و دادن آنها به معاون محترم آموزشي گروه

·        تايپ و تكثير فرم هاي مربوط به فراگيران، دادن فرم ها به فراگيران وجمع آوري آنها در پايان هر دوره

·         نظر سنجي از فراگيران در اتمام هر دوره

·        معرفي اكسترنها و انترنها به مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكي جهت برگزاري دوره هاي آموزشي و ارزشيابي بصورت online

·        تهيه و تايپ جزوات آموزشي و رايت كردن فايل مربوطه در CD براي انترنهاي هر گروه

·         تایپ مقالات هیات علمی محترم گروه

·        ارسال مقالات به انجمن ها و سمينارها

·        تايپ و تهيه اسلاید براي برگزاري كلاس هاي آموزشي و سخنرانی های اساتید در نرم افزار power point

·        تايپ و طراحي پوستر براي شركت در سمينار ها و كنفرانس ها براي اساتيد گروه

·        تایپ و پرينت طرح تحقیقاتی و پروپوزال

·        تايپ نامه های معرفی دستیاران محترم گروه به دوره هاي کولاترال

·        تهیه و تایپ گواهی اتمام دوره کولاترال دستیاران گروه هاي آموزشي ديگر و ارسال آن به گروه های مربوطه 

·         گرفتن کپی و تکثیر مورد نیاز گروه و درخواست اساتید و دستیاران گروه پوست

·        كپي از ژورنال هاي پوست و تكثير آن روز يكشنبه هر هفته

·        تنظيم مدارك مربوط به ماموريت هاي اساتيد و ارسال آنها به واحد هاي مربوطه

·        هماهنگي با برگزار كنندگان همايش ها و كنگره ها جهت شركت اساتيد و رزيدنتهاي گروه پوست

·         ارسال و دريافت نامه هاي گروه از طريق اتوماسيون ، فاکس و ايميل

·         تهیه اسکن از مدارك، گواهي ها و مقالات وديگر موارد مورد نیاز اساتید گروه

·        جستجوی مقالات و يافتن عكس بيماريها  از اينترنت

·        ثبث مرخصي هاي اساتيد و رزيدنتها و ارسال آنها به دانشكده

·        تایپ فرم های رسیده از معاونت های محترم آموزشي دوره پزشكي عمومي و دوره تخصصي دانشکده، معاونت پژوهشي، ریاست دانشکده و سایر ارگان ها

·        پيگيري گواهي هاي صادره براي دوره هاي آموزشي و سخنراني ها و پوسترهاي ارائه شده توسط اساتيد از مراكز مربوطه

·        ثبت نام اينترنتي اساتيد در انجمن ها ، سمينارها و كنگره ها و...

·        ثبت نام و درج برنامه هاي آموزش مداوم مربوط به اداره آموزشي مداوم براي اساتيد و هماهنگي هاي لازمه

·        چك كردن ايميل اساتيد و پرينت گرفتن از فايلهاي مورد نياز و ...

·        پيگيري درخواستهاي گروه و گرفتن امضاء از مسئولين واحد هاي مربوطه

·        اجراي دستورات معاونت محترم آموزشي مركز

·        اجراي دستورات معاونت محترم آموزشي دوره پزشكي عمومي دانشكده پزشكي

·        اجراي دستورات معاونت محترم آموزشي دوره تخصصي دانشكده پزشكي

·        اجراي دستورات معاونت محترم پژوهشي دانشكده پزشكي

·        تهيه و تنظيم درخواستهاي مربوط به گروه و پيگيري آنها

·        يادآوري و اطلاع رساني برنامه هاي اساتيد از طريق SMS

·        پاسخگوئی به ارباب رجوع

·        محافظت و مراقبت از اموال گروه پوست (كتابخانه پوست، اتاق پزشكان آقايان و اتاق پزشكان خانم ها، دفتر گروه و آزمايشگاه پوست در زير زمين)

·        تايپ و تكثير امور مربوط به واحد پرستاري

·        همكاري با كميته هاي اعتبار بخشي بيمارستان

·         و ...

 

 

 

گروه هاي آموزشي

گروه آموزشي جراحي عمومي

سطح آموزش : پزشكي عمومي( كارآموزي-كارورزي-سميولوژي عملي) - تخصصي ( جراحي عمومي)

اساتيد :

رئيس بخش :دكتر اباسعد قره داغي                        استاديار ( فوق تخصص توراكس)

دكتر همت مقصودي                                         استاد

دكتر عليرضا بربند                                            استاديار

دكتر چنگيز قليپور                                            دانشيار

 

* بخش سوختگي كودكان- سوختگي زنان- سوختگي مردان- ترميمي مردان- ترميمي زنان زير گروه جراحي عمومي اداره مي شود

هيئت علمي:

رئيس بخش : دكتر فريدون صالحي : فوق تخصصي جراحي پلاستيك           استاديار

                        دكتر بابك دوامي: فوق تخصصي جراحي پلاستيك              استاديار

                             دكتر همت مقصودي : متخصص جراحي عمومي                استاد

-         سطح آموزشي : مشاركت در آموزش پزشكان عمومي ( كارآموزي و كارورزي)

تخصصي ( جراحي عمومي طبق برنامه )كولاترال جراحي فك و صورت

 

گروه آموزش عفوني

سطح آموزش : پزشكي عمومي( كارآموزي-كارورزي-سميولوژي عملي)

                             تخصصي ( عفوني )

اساتيد :

دكتر بهروز نقيلي                     استاد 

دكتر ابوالفضل پورحسن             دانشيار ( مدير گروه عفوني)

دكتر مجتبي ورشوچي                دانشيار

دكتر ژينوس بيات ماكو              دانشيار

دكتر سپهر تقي زاده                  استاديار

دكتر حسين حق دوست              استاديار

دكتر پرويز صالح                      دانشيار

دكتر حميد اويسي                    استاديار

 

 

گروه آموزش داخلي

سطح آموزش : پزشكي عمومي( كارآموزي-كارورزي-سميولوژي عملي)

                             تخصصي ( بيماري هاي داخلي )

-         بخش مسموميت : مشاركت در آموزش پزشكي عمومي كارآموزي-كارورزي-سميولوژي عملي)

o       كلاترال داروسازي- اورژانس

-         بخش آندوسكوپي : درماني : پزشكان هيئت علمي طبق برنامه

-         بخش دياليز : درماني : پزشكان هيات علمي بصورت گردشي طبق برنامه

اساتيد:

-         دكتر حميد نوشاد                                              دانشيار

-         دكتر عليرضا غفاري                                           دانشيار

-         دكتر مسعود فقيه دينوري                                     استاديار

-         دكتر نسرين غلامي                                           استاديار

-         دكتر علي استادي                                              استاديار مسموميت

-         دكتر طلوع حيات: درمانگاه تخصصي                        استاديار ( درمانگاه ) غير آموزشي

-         دكتر علي بناگذار                                               استاديار مسموميت

گروه آموزشي ارولوژي

سطح آموزش : پزشكي عمومي( كارآموزي)

                             تخصصي ( ارولوژي)

رئيس بخش : دكتر كمال الدين حسن زاده               دانشيار

اساتيد:

دكتر يداله احمدي عصر بدر                دانشيار

                 دكتر صمد هژير                             دانشيار

           

 

گروه آموزشي پوست

سطح آموزش : پزشكي عمومي ( كارآموزي-كارورزي-سميولوژي عملي)

                             تخصصي ( پوست )

مدير گروه : دكتر مهدي اميرنيا                                         دانشيار

معاون آموزشي: دكتر محمدرضا رنجكش                              استاديار

معاون پژوهشي: دكتر حميده عظيمي                                  دانشيار

                 دكتر عفت خدائياني                                     استاد

                 دكتر حميده هريزچي                                   دانشيار

                 دكتر سارا صنيعي                                        استاديار

تعداد رزيدنت: 16 نفر                     

 

 

بخش راديولوژي:از نظر پزشكي غيرآموزشي است.

سطح آموزشي : كارآموزي و كارشناسي راديولوژي از دانشكده پيراپزشكي

مربيان : از همكاران راديولوژي

 

آزمايشگاه:

رئيس بخش : دكتر استخري

دكتر آلكا حسني : استاديار ميكروبيولوژيست

سطح آموزش :     - متخصص پاتولوژي

                        -كارشناس آزمايشگاه

 

پاتولوژي:

رئيس بخش : دكتر شهلا تلقيني

دكتر شيرين لطفي نژاد

سطح آموزش : متخصص پاتولوژي

 

 

فيزيوتراپي:

رئيس بخش: دكتر سالك زماني

            دكتر محمد رهبر

سطح آموزش: متخصص فيزيوتراپي   - دانشجويان كارشناسي فيزيوتراپي          

 

 

 

 

 
 
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه بیست و دوم دي 1400
  • توسط سمیه خانلاری