شرح وظایف مدیریت خدمات پرستاری

اهم وظایف مدیر و مجموعه دفتر پرستاری به شرح زیر می باشد:
- تعیین اهداف : کوتاه مدت ، میان مدت ، دراز مدت 

- برنامه ریزی لازم در زمینه های بهبود کیفی مستمر فعالیتها

- ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر

- هدایت و رهبری واحدهای ذیربط 

- ایجاد هماهنگی و مشارکت کارکنان در برنامه ریزی های درمانی و بهداشتی

- تعیین حدود انتظارات عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی

- برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرستاری

- نظارت و کنترل کیفیت مرافبتهای پرستاری بر اساس استاندارد های تعیین شده با استفاده از ابزارهای مناسب

- نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف و ارزشیابی کارکنان

- ایجاد انگیزش شغلی در کارکنان

- شرکت فعال در کمیته های بیمارستان و دیگر نهادهای سیاستگذاری

- تعیین اهداف آموزشی

- برنامه ریزیهای آموزشی با توجه به نیاز بخش ها

- تدوین برنامه های آموزشی مدون

- تهیه و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد فعالیتهای آموزشی

- هدایت و آموزش کارکنان 

- تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات و خط مشی های بیمارستان

- ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی آموزشی بالینی دانشجویان

- برنامه ریزی جهت پیشگیری از عفونت در بیمارستان

- برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های حفظ ایمنی بیمار

- برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات به مددجویان.

در مجموعه دفتر پرستاری، سوپروایزرین بالینی، سوپروایزر آموزشی، كارشناس کنترل عفونت و کارشناس آموزش به بیمار و مسئولین محترم بخش ها، یاریگر مدیر خدمات پرستاری جهت دستیابی به اهداف و خط مشی های تعیین شده می باشند.

  • ویرایش شده
  • در يکشنبه بیست و چهارم ارديبهشت 1402
  • توسط ندا میرزایی